Norrköping har nog väldigt höga krav när det gäller att lösa coachfrågan för laget.
Det går dock inte att plocka in coacher från Europa hur som helst. Kunskapsnivån kan vara hög men en ledarstil som inte passar i Sverige. Här kommer några av Hoops gissningar.
Kenneth Grant, 44 år som har coachat i Le Portel 2:a ligan i Frankrike tror jag är ett namn som Norrköping jobbar på. Han är född i Norrköping så det är nog inte omöjligt att det kan bli en återkomst till Svedala. Ödmjuk spelstil som aktiv.
Mattias Eckhoff, 57 år som är Norsk Förbundskapten ligger nog också i Norrköpings kikarsikte. Han är en erfaren coach med stor kunskap och pondus. Om man kan coacha det Nigerianska landslaget då kan man hantera det mesta.
Pekka Salminen, 65 år fd Solna Vikings har varit på Island i år. Han nu kanske har fått stämpeln som dam coach och då är man inte aktuell men det är ett starkt namn. Han har fortfarande mycket att ge. Han har dessutom redan kunskap om oss svenskar som är väldigt annorlunda än finnarna.
Det skulle vara spännande om någon klubb vågar satsa på att anlita en finsk coach. Finska coacher har högt marknadsvärde i hela övriga världen men tydligen inte i Sverige. Norrköping söker ngn med både aura och pondus.
Jonathan Ninkingira, 27 år 197 cm som spelade i Sloga i fjol går till BC Luleå skriver nsd.se. En b ra svensk värvning som i den miljön kommer att blomma ut.
Läste i op.se om Hugo Waldeck i Jämtland som har nött bänk i SBL laget fem år. Nu har han skrivit på för ytterligare en säsong i Jämtland trots att han säkert redan vet att antalet minuter blir få.
En sådan kille borde ta chansen i BSKT eller Sloga, men om dom förväntar sig 15-20 garanterade minuter i kontraktet då lär det inte bli någon flytt.
Nina Baresso, 51 år som fortfarande är aktiv i div 1 i Huddingehar kommit ut med en bok som heter ”Aldrig ge upp”.
Jag har inte läst mer än korta utdrag ur den och konstaterar att det skulle vara bra om några av de spelare som var med i samma landslag som hon refererar till skulle kunna bekräfta att det hon påstår stämmer. Ingen lär träda fram nu 25 år efteråt.
Godmiddag