SBL herrs spelordning är klar

Olympiakos var alldeles för starka i den första semifinalen (79 – 61) i Euroleague. Fenerbache kom inte igång i matchinledningen och det satte sin prägel på hela matchen. Det går inte att hamna i 2 siffrigt underläge.

De rutinerade herrarna i Real Madrid visade ungdomen i Valencia (105 – 90) hur man spelar effektivt och man gav dem faktiskt ingen chans den här gången. Med fem man på tvåsiffrigt vann Real ganska lätt.

Finalen på söndag mellan Olympiakos och Real Madrid är svårtippad.

Jag tror att Olympiakos vinner även om vinnaren av grundserien sällan eller aldrig vinner final four. Jag hoppas att Real Madrid vinner så att coach Scariolo, 65 år  får vinna det enda som han inte har vunnit nämligen Euroleague.

Spelordningen är officiell för SBL herr kommande säsong.

Inga nyheter utan karbonpapper på hela upplägget. Dessutom får man direkt reda på att inget lag åker ur serien vilket är ganska ospännande och nedvärderande. Ett lag av de elva lagen borde åka ut efter grundserien.

Umeå BSKT har åtta (8) hemmamatcher på tisdagar och åtta på fredagar. Endast 1 helgmatch. Det ser ut som att det är ett tydligt önskemål att spela veckomatcher hemma och gärna borta på helger. Klokt ur ekonomisk synpunkt.  Publikt ???

Vid den första hemmamatchen för säsongen den 29 september då BSKT möter Södertälje spelar även Björklöven hemma mot HV 71. Den kollsionen är den enda under hela grundserien och om det inte är en slump då är det bra jobbat.

Huddinge vann match två i Superettan finalen.

Enligt profixio var det fina 1002 personer på matchen. På söndag skall det avgöras med match tre även den på Huddinges hemmaplan. Oavsett vem som vinner så är det starkt jobbat av lag 7 i tabellen (Huddinge) och av lag 8 (Eskilstuna).

Undrar hur många SBL coacher som scoutar dessa matcher. Det finns flera spelare som borde vara aktuella för SBL till kommande säsong.

Godmiddag