Äntligen GULD för Borås.

Du vet att jag höll tummarna för Borås. Inte för att jag har något emot Norrköping, (mer än deras partiska speaker) men Borås har verkligen gjort sig förtjänta av att äntligen vinna en finalserie.

Efter fyra raka vinster mot Norrköping i finalserien så var det trots allt inte Fru Fortuna bakom det hela utan ren kvalitet och hårt arbete.

När Schüberg satte 2 raka treor och förde laget närmare då trodde jag att det var en vändning på gång men nej.

Coach Karlsson visade starkt ledarskap när han lyckades hålla spelarna koncentrerade på uppgiften och dom tog över igen.

All respekt till guards i Borås och övriga spelare men jag tar av mig hatten för coach Carlsson och hans coola uppträdande under alla matcher i år. Det var av avgörande betydelse. Han förtjänade verkligen framgången.

Jag har dock en fråga till Borås och det är varför Andreas Person inte fick en enda minut i slutspelet. Jag har skrivit till Jonas Larsson och frågat men jag fick inget svar.

Jag delar också ut en blomma till domarna som särskilt under finalserien har varit så rättvisa som möjligt. Det har tidigare vägt över till förmån för favoriten.

Nu håller jag tummarna för att det händer något radikalt i Umeå BSKT så att laget kan spela med fyra amerikanska spelare nästa säsong. Lägg lönebudgeten på dem och ge därefter plats till lokala förmågor som är beredd att satsa allt.

I Spanien spelades de första dam semifinalerna (bäst av 2) igår. Det blev 1 poängs vinster för Valencia och Avenida vilket innebär att både Girona och Zaragoza har en bra chans att ta sig till final. Klara Holm var mycket bra i Girona med 12 p.

I herrarnas Champions League semifinaler blev det lite oväntade resultat. Rytas Vilnius vann med 20p mot Teneriffa, som såg trötta ut. AEK Athen var lika överlägsna mot Uni Malaga så det blev inga spanska lag i finalen i år. Oväntat men kul.

Godmiddag